Kohe, kui märkad, et sinu ID-kaart on kadunud või varastatud, tuleks peatada sellega seotud sertifikaadid: nii on sinu elektrooniline identiteet kaitstud!
Kui oled kindel, et ID-kaart on tõepoolest varastatud ja välja ei tule, tuleks kaart kehtetuks tunnistada.
-
Vaata Peida Juhul, kui sinu ID-kaart, mobiil-ID vms on kadunud või varastatud, tuleks koheselt peatada sellega seotud sertifikaadid: nii oled identiteedivarguste eest kaitstud.
ID-kaartide ja muude digitaalsete dokumentide sertifikaate saad peatada telefoni teel:
- helistades numbril +372 6773377.
NB! Sinu käest küsitakse nime ning isikukoodi!
Peatatud sertifikaatide taasavamiseks tuleb sul oma ID-kaardiga Politsei- ja Piirivalveameti teenindusse pöörduda: telefoni teel sertifikaate aktiveerida ei saa.
Kui oled kindel, et sinu ID-kaart on tõepoolest varastatud, tuleks sul sellest politseid teavitada ning ID-kaart ja sellega seotud sertifikaadid kehtetuks tunnistada lasta.
Kas teadsid aga, et varguse korral tuleks peatada ka sinu mobiilse nutivahendiga seotud sertifikaadid?
-
Vaata Peida Kui sinu mobiiltelefon on kadunud või varastatud, siis helista esimesel võimalusel oma mobiilioperaatori klienditeenindusse ning peata mobiil-ID sertifikaadid või sulge mobiil-ID teenus:
- Elisa Eesti AS klienditeenindus: +372 6600 600
- Telia Eesti AS klienditeenindus: +372 6397 130
- Tele2 Eesti AS klienditeenindus: +372 686 6866
Peatatud sertifikaatidega ei saa siseneda e-teenustesse, anda digitaalallkirja ega teha muid toiminguid elektroonilises keskkonnas.
Lisaks saadetakse sinu @eesti.ee aadressile vastavasisuline kiri, kus sind teavitatakse mobiil-ID sertifikaatide peatamisest.
Mobiil-ID kasutamise jätkamiseks pärast sertifikaatide staatuse muutmist
Juhul, kui lasid mobiil-ID sertifikaadid omal soovil peatada (näiteks oli telefon kadunud, ent leidsid selle taas üles), on sul võimalik jätkata olemasoleva mobiil-ID SIM-kaardi kasutamist. Sertifikaatide taas-aktiveerimiseks tuleb sul koos isikut tõendava dokumendiga oma mobiilsideoperaatori esindusse pöörduda.
Kui telefon jäigi kadunuks ning tellisid endale uue mobiil-IDga SIM-kaardi, tuleb sul vana mobiil-ID sertifikaadid tühistada enne, kui saad uue mobiil-ID teenuse aktiveerida.